گزارش کارآموزي PLC

دسته بندي : کارآموزی » برق و الکترونیک

گزارش کارآموزی آموزشگاه برق صنعتی PLC

مشخصات گزارش:

عنوان گزارش : گزارش کارآموزی برق – PLC

قالب بندی : pdf

تعداد صفحات : 53

منابع فارسی و انگلیسی دارد.

رشته : برق و الکترونیک

محل کارآموزی : شرکت آموزشی موج علم لاهیجان

قهرست :

فصل اول : معرفی PLC

فصل دوم : زبان های برنامه نویسی

فصل سوم : محیط نرم افزاری STEP7

فصل چهارم : پنوماتیک در PLC

معرفی سخت افزار PLC S7-300

فصل ششم : آماده سازی S7-300

مثالهای کاربردی و صنعتی

دانلود گزارش کارآموزی آموزشگاه برق صنعتی PLC

چکیده :

از عبارت programmable logic controller به معنای کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی گرفته شده است . Plc کنترل کننده نرم افزاری است ، که در قسمت ورودی اطلاعات را به صورت باینری دریافت و ان ها را طبق برنامه ای که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید. و در نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمان هایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال می نماید به عبارتی دیگر plc عبارت از یک کنترا کننده منطقی است که می تواند منطق کنترا را توسط برنامه برای ان تعریف نمود و در صورت نیاز به راحتی تغییر داد.

شرح مختصر : نخستین بار در اوایل سالهای دهه 70 بود که کنترل کننده های قابل برنامه ریزی در صنایع موتوری-جایی که تابلوهای بزرگ رله ای مورد استفاده قرار می گرفت-به طور گسترده به خدمت گرفته شده و جایگزین این تابلوها گردید.آنها توانستند کنترل لازم را با اشغال فضای بسیار کمتری نسبت به مدارهای رله ای معادلشان فراهم کنند.همچنین در زمانهای کارکرد طولانی تر ، بسیار مطمئن تر عمل می کردند. مهمتر از همه ، آنها بی نهایت قابل انعطاف بودند و اگر نیازی به اصلاح یا تغییر ترتیب مولفه های یک سیستم کنترل پیش می آمد، به سادگی قابل اعمال بود. اکنون دیگر این امکام فراهم آمده بود که یک سیستم کنترل بدون کلیدزنی یا قطع کردن سیم و صرفا توسط تغییر در برنامه تغییر یابد.در ده سال اول تولید عام ، بازار کنترل کننده های قابل برنامه ریزی در بریتانیا ، شاهد رشدی معادل تقریبا از صفر تا بیش از چهل میلیون دلار فروش سالیانه بوده است.در زیر تعدادی از تولید کننده های معروف لیست شده اند:

SaabAllen Bradley Co

Siemens LtdGeneral Electric Fanuc

Squre DGEC

Texas Instruments Gould Ltd

Telemechanique Klockner Moeller

Toshiba Mitsubishi Electric Ltd

Westtinghous MTE

آهنگ رو به رشد استفاده از کنترل کننده های قابل برنامه ریزی در فرآیندهای صنغتی ، کارخانجات تولید کننده PLC را تشویق کرده است تا اقدام به ایجاد و توسعه خانواده ای از PLC های اساس میکروپروسسوری با سطوح متفاوتی از کارایی های عملیاتی، نمایند. هم اکنون گستره کنترل کننده های قابل برنامه ریزی در دسترس، از PLC های کوچک کامل و جامع با بیست ورودی – خروجی و پانصد مرحله برنامه ریزی تا سیستمهای modular پیچیده را شامل می شود. این راهکار یعنی از پیش ساخته شدن ماژولها و سپس اتصال آنها به PLC ، امکان گسترش و بهبودی یک سیستم را با حداقل هزینه و اشکالات ، فراهم آورد. با توجه به این که در کشور ما نیز همانند اغلب کشورهای دنیا از PLC های Simens در اکثر صنایع بزرگ نظیر نیروگاهها و پتروشیمی ها استفاده می شود. این نوع PLC با توجه به آخرین محصولات موجود در بازار که از سری S5 و S7 می باشند و همچنین در دسترس بودن این نوع در محل کارآموزی مطالب این گزارش حول آن خواهد بود.

دسته بندی: کارآموزی » برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 9896 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:3,420 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: