کتاب افزایش 99 درصدی امنیت موبایل

دسته بندي : کتاب و پژوهش » آموزشی
امروزه استفاده از بستر اینترنت به طور شگفت انگیزی افزایش یافته است که یکی از مهمترین دلایل آن، ارتقای سخت افزار و سیستم عامل گوشی های موبایل می باشد، که موجب سهولت استفاده از اینترنت شده است.
این مسئله، یعنی اینکه جمع زیادی از افرادی که تا به حال با اینترنت و کامپیوتر آشنا نبوده اند اکنون کاربر اینترنت شده اند و بدون آشنایی کامل با تهدیدات موجود از اینترنت و شبکه اطلاعات جهانی از آن استفاده می کنند.
از جمله این خطرات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سرقت اطلاعات
یکی از شایع ترین تهدیدها در اینترنت، سرقت اطلاعات شما می باشد. این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات خصوصی شما مانند عکس و فیلم باشد و یا می تواند اطلاعاتی مثل رمزهای کارت های بانکی شما باشد که این مورد، شایع ترین دزدی اینترنتی می باشد که ممکن است در کمتر از چند ثانیه موجودی حساب شما صفر شود.
کاهش عملکرد گوشی موبایل
کاهش سرعت عمل و راندمان گوشی موبایل و هنگ کردن آن، افزایش مصرف اینترنت، کاهش آنتن دهی، خاموش شدن خود به خودی
آسیب رساندن به گوشی موبایل
برخی ویروس ها منجر به خرابی گوشی موبایل که نیاز به فلش کردن آن باشد و در برخی موارد حتی منجر به سوختن آن به طور کامل می شوند.
حال باید چه کار کنیم؟
خطرات نام برده ممکن است برای شما اتفاق بیفتد ولی اگر شما اقدامات ساده ای انجام دهید می¬توانید تا 99 درصد میزان خطرپذیری گوشی موبایلتان را کاهش دهید.
چرا 99 درصد؟ یعنی بازهم احتمال خطر وجود دارد؟
متاسفانه، بله. یک ویروس نویس یا هکر برای اینکه راندمان کار خود را بالا ببرد سعی می کند دستگاه های زیادتری را آلوده کند و به همین دلیل ساده ترین راه استفاده از نقطه ضعف های اساسی است که جامعه ی هدفش دارد ولی به هر حال اگر یک ویروس نویس قصد حمله کرده باشد و مجهزتر از شما باشد نمی توان به طور % 100 از حمله آن ایمن بود ولی از آنجایی که شما شخص خیلی مهمی (مثلا رئیس جمهور یک کشور) نیستید با انجام کامل دستورالعمل هایی که در ادامه می آیند آرزوی تقریبا همه ی ویروس نویسان را برای حمله به شما را از بین می برید. امنیت %100 در اینترنت وجود ندارد (مثلاً برخی از کشورهای پیشرفته استفاده از گوشی های هوشمند را برای مسئولین رده بالا ممنوع کرده است) ولی ما به هر حال نمی توانیم خانه ی خود را به حال خودش رها کنیم چون ممکن است دزدهایی قوی هم وجود داشته باشند!
با مطالعه و رعایت نکات ذکر شده در این کتاب به راحتی میتوانید امنیت موبایل و تبلت خود را تامین نمایید

دسته بندی: کتاب و پژوهش » آموزشی

تعداد مشاهده: 6579 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 54

حجم فایل:2,928 کیلوبایت

 قیمت: 5,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: